قرآن و عترت

دریچه مسلمانی = مفاهیم و معارف اسلامی ، اتصال به قرآن و اهل بیت

قرآن و عترت

دریچه مسلمانی = مفاهیم و معارف اسلامی ، اتصال به قرآن و اهل بیت

کد آهنگ

قرآن و عترت

من مسلمانم و عاشق امام زمان هستم و این وبلاگ رو بعنوان یک اقـدام در جهت انتظار عملی امام زمان (عج) طراحی کردم و سعی می کنم به اندازه توان خودم تلاش کنم . اینم بگم که دعای کمیل رو خیلی دوست دارم . سعی می کنم تا بتونم دنبال تفسیر قرآن و جلسات تفسیر باشم .
سه خصوصیت دارم .
اول : حاضر نیستم به خاطر آبادی دنیای خودم ، دنیای دیگران رو خراب کنم .
دوم : حاضر نیستم آخرت خودم را بخاطر دنیای دیگران خراب کنم.
سوم : حاضرم به خاطر آباد کردن آخرت دیگران حتی دنیای خودم خراب بشه .

ضمنا اکثر مطالب وبلاگ ، تماما نوشته خودمه . می دونم سلیقه ها متفاوته اما امیدوارم مطالب نوشته شده جوری باشه که تفسیر درستی از مفاهیم دینی انجام داده باشم هر مطلب هم که از جای دیگه ای هست منبعش نوشته شده .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
ذكر ايام هفته
ذکر روزهای هفته
ايام هفته
تاریخ روز
اوقات شرعي
اوقات شرعی
دعاي فرج
دعای فرج
همراه با قرآن
آیه قرآن تصادفی
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
وصيتنامه شهدا
وصیت شهدا
ساعت
ساعت فلش مذهبی

۳۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

وصیت نامه

منبع : http://www.ammarname.ir

  • مهدی جعفری زاده

علمدار

۳۰
خرداد

دریافت

عنوان: علمدار
حجم: 3.36 مگابایت


نگهبان حرم عباس  ، امید خواهرم عباس  ،  پناه دخترم عباس  ، چه سان نعش تو بردارم

آی عباس ، وای عباس 


عباس

  • مهدی جعفری زاده


در مورد تمدن جدید و اثرات آن گفته اند : یاد گرفته ایم مانند مرغ در هوا پرواز کنیم و مانند ماهی در دریا شنا کنیم ، ولی نمی دانیم روی زمین چطور زندگی کنیم !

و نیز گفته اند : مگر نمی دانید که فتح را سرباز گمنام می کند و نتیجه را دیگران می برند . مگر در تاریخ نخوانده و خود شاهد نبوده ایم که همیشه آنها که در صف عقب ، در پناه و سلامت نشسته اند ، می آیند و از روی آنها که در صف جلو مبارزه کرده اند و جان داده اند ، می گذرند . دنیا وقت و حوصله ندارد که تحقیق کند و بداند چه کسی خدمت کرده و چه کسی نکرده است .

در برخی از نقاط دنیا مثل ایران در نهضت ملی شدن نفت و ویتنام در نهضت نجات از استعمار فرانسه ، برخی دولتهای مقتدر از نهضتهای ملی حمایت می کنند ؛ تا وقتی که چنگال ستمگر را کوتاه می کنند ، بلافاصله خودشان چنگالهای قوی تر خود را فرو می کنند . نفت ایران ، ملی می شود اما نتیجه اش این است که آمریکا جای انگلستان را می گیرد . ویتنام ، فرانسه را بیرون می کند و آمریکا در این کار آنها را حمایت می کند ، اما بعد خودش بصورت خطرناکتر ، جانشین آن می شود و بعد ...

باید گفت هنر  جو فروشی و گندم نمایی ، کاسه زیر نیم کاسه داشتن است . با گرگ دنبه خوردن و با چوپان گریه کردن .  بزرگترین صنعت و هنر قرون جدید تفکیک دین از نیکوکاری است و بزرگترین ماشین عصر ما قلب حقایق است .

چند سخن از استاد شهید مطهری :

اسلام به عناوین مختلف دستور داده است که مسلمانان دور هم جمع شوند ، یکدیگر را از نزدیک ببینند و از احوال یکدیگر مطلع شوند تا دلهاشان به یکدیگر نزدیک شود و شکافها پر شود .

طبق نصوص اسلامی ، عبادت اگر در خلوت باشد به اخلاص نزدیکتر است در عین حال اسلام دستور اکید داده که نماز به جماعت خوانده شود ، تا دلهای مسلمانان به یکدیگر نزدیک شود .

پیغمبر (ص) و علی (ع) ، نیاز به مشورت نداشتند ، ولی مشورت می کردند تا اولا دیگران یاد بگیرند و ثانیا با مشورت کردن به همراهان و پیروان خود شخصیت می دادند .

انسان نباید طرز فکرش این باشد که کار سبک جسمی یا روحی پیدا کند ، باید کارها را بر روح خود سبک کند و در خود تولید عشق و علاقه و رضایت نماید .

ما باید با عواملی که خواب آورند ، مبارزه کنیم . بسیاری از شعربازی ها و درویش بازی ها مانع رشد ماست ؛ همچنان که بسیاری از کتابها ، فیلم ها و مجله ها ، ما را غافل می کند .

آن کس که از نیروی عقل و تدبیر ، بی نصیب است ، مانند ماشینی است که در شب تاریک در حرکت است و فاقد چراغ و راهنماست .

جاهلیت از آن جهت ، جاهلیت است که طرز تفکر نادانانه است ، نه اینکه خود علم در میان جامعه نباشد و لهذا ممکن است مردمی عالم و متمدن از نظر قرآن ، اهل جاهلیت باشند .

در کدام عصر ، علم مانند عصر ما ، قدرت و گسترش داشته است و در کدام عصر ، مانند این عصر ، مقهور دیو شهوت و اژدهای خودخواهی و جاه طلبی و پول پرستی بوده است .

 

 

  • مهدی جعفری زاده

قسمت چهاردهم : فرزند مسلمان

 بچه های شیفت عصر مدرسه ابتدایی طبق روال همیشه برای اقامه نماز رفتن نمازخونه مدرسه . وقتی نماز تمام شد و اومدن ، صف تشکیل شده بود و قرآن رو خونده بودند . ناظم که از دیر اومدن بچه ها اخم کرده بود ، گفت : (( نماز که می خونید ، شما با خدا صحبت می کنید که تازه نمازتون هم خیلی با حال و ارتباط واقعی با خدا نیست اما وقتی قرآن خونده می شه ، خدا داره با شما سخن می گه . اون هم چه سخنان فصیحی . پس بجای اینکه برین نماز بخونین از این به بعد بیاین توی صف و قرآن گوش کنید)) . همه بچه ها انگار قانع شده بودند و سرشون رو پایین انداختند . اما یکی از بچه ها خیلی مودبانه گفت : ((ببخشید آقا ! اما این رو بدونید اقامه نماز یک فرض و یک امر واجبه و ترک اون گناهه و اون دنیا درباره نماز ، بازخواست می شیم اما قرآن خوندن مستحبه و خدا هم از آدم بازخواست نمی کنه پس حداقل من که همیشه اول وقت نمازم رو می خونم . با اجازه)) و خیلی با متانت و اطمینان رفت توی صف . آقای ناظم هم دیگه هیچی نگفت و رفت .

واقعا هم باید بچه هامون رو اینجوری بار بیاریم که اطلاعات مذهبی شون خیلی بالا و دقیق باشه تا با هر حرفی از عقیدشون دست نکشن . بچه مسلمون واقعی باید اینطوری باشه .

  • مهدی جعفری زاده

فایل صوتی تاثیرگذار نشانه های ظهور

(تغییر نقشه خاورمیانه)


عنوان: نشانه های ظهور
حجم: 4.68 مگابایت




  • مهدی جعفری زاده

یه جایی خوندم از یکی از بزرگان نقلی شده بود با این مضمون که اگر خدا نمی بود شایسته بود زنها شوهرانشون رو بپرستند . 

خیلی از زنها جدیدا ادعا می کنن که مردها عدالت رو برقرار نمی کنن یا اینکه زن رو از خیلی کارها منع کردن بر خلاف عدالته . مثلا می گن چرا زن باید از مرد اجازه بگیره یا چرا مرد باید فقط بعضی جاهای بدنش رو بپوشونه اما به زنها اینقدر سخت می گیرن و حتی یک موی سر زن هم نباید دیده بشه . یا چرا بعضی جاها شهادت زن مورد قبول نیست یا زنها نمی تونن در بعضی مقامها قرار بگیرند .

جواب : به اقتضای اون احساسات لطیفی که خدا به زن عطا کرده که برای مادربودن ، اون احساسات لازمه ، زنها خلقتشون طوریه که احساسی ترند ، پس برای قضاوت مناسب نیستند چون ممکنه از مسیر عدالت خارج بشن . یا اینکه چرا باید زن  از مرد برای کارهاش اجازه بگیره ، علاوه بر تمام حکمتها ، باز از نظر روانشناسی مردها غرور دارند و دوست ندارند که زیرنظر کسی باشند و برعکس زنها دوست دارن یک تکیه گاه داشته باشن و حتی این اجازه گرفتن باعث میشه اونها احساس تعلق به مرد رو داشته باشن .

برای دیدن متن کامل بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

  • مهدی جعفری زاده

نظر

۲۵
خرداد

  • مهدی جعفری زاده

آقا

۲۴
خرداد


آقا را از هر طرف بخوانی آقاست
برای سلامتی رهبر عزیزمان صلوات
مداحی حماسی میثم مطیعی با شعر محمدمهدی سیار + صوت
  • مهدی جعفری زاده

آقای من

۲۳
خرداد

مشتهای پولادین

سخنرانی کوبنده آقا در پاسخ به حمله نظامی از سوی آمریکا و اسرائیل



عنوان: مشتهای پولادین
حجم: 960 کیلوبایت



  • مهدی جعفری زاده

 

قسمت سیزدهم : آرامستان

یکی می گفت یه بنده خدایی توی تهران چندسال پیش یه قبر خریده به دومیلیون تومان . حالا صد میلیون قیمتش شده . اون یکی می گفت شهرهای بزرگ یک سنگ سراسری برای روی حفره میت می گذارند و بعد هم روش خاک میریزند و فقط توی شهرهای کوچیک مثل شهرهای ما هنوز این رسمه که ده پانزده تا خشت رو حفره میت می گذارند و بعد با گل اونها رو به هم می چسبونند و بعد خاک می ریزند . یکی دیگه می گفت خونه و پولهای مرحوم به پسرش می رسه یا دختراش هم ادعا دارن . خلاصه هر کسی یه چیزی می گفت . آره . حتما متوجه شدین . این حرفها رو توی قبرستون توی مراسم تشییع جنازه و موقع دفن یه مرحوم شنیدم . چه قدر دردآوره که ما آدما اونقدر غرق این دنیا شدیم که حتی توی قبرستون هم حرفهامون رنگ دنیایی داره و انگار نه انگار که داریم با دستهای خودمون یکی از جنس خودمون رو بدرقه برای آخرت می کنیم . دلم می خواست یکی اون وسط می گفت من شهادت می دم این میت اهل نماز و مسجد بود ، اهل نیکی و خیرات بود . اما حیف که همون جا هم دنیا بیشتر از اون میت جلوی چشمامون بود و هست . دیگه از قبرستون جایی رو نزدیکتر به یاد مرگ پیدا نمی شه کرد اما همون جا هم توی حرفهای این آدما اثری از آخرت نیست . تو رو خدا شما بگین من چیکار کنم ؟! چرا ما آدما این قدر دنیایی شدیم ، انگار که تا ابد هیمن جا موندگاریم . 

  • مهدی جعفری زاده

عشق بازی

۲۰
خرداد

با عکس تو هم عشق بازی داریم

امام خامنه ای

  • مهدی جعفری زاده

 سگ بهتر است یا تارک الصلاه؟!


 یک سوال عجیب، آیا تا به حال به آن فکر کرده اید؟ به نظر شما سگ بهتر است یا تارک الصلاه؟!!!

جواب این سوال عجیب را در حدیث پیغمبر اکرم بیابید:

سگ


قال النبی (صلى الله علیه وآله)

«یقول الکلب : الحمدلله الذی خلقنی کلباً ولم یجعلنی خنزیراً، و یقول الخنزیر: الحمدلله الذی خلقنی خنزیراً و لم یجعلنی کافراً، و یقول الکافر: الحمدلله الذی لم یجعلنى منافقاً، و یقول المنافق: الحمدلله الذی جعلنی منافقاً و لم یجعلنی تارک الصلاة» (۱)

سگ میگوید: سپاس خدا را که مرا سگ آفرید و مرا خوک قرار نداد،
و خوک می گوید: سپاس خدا را که مرا خوک آفرید و مرا کافر قرار نداد،
و کافر می گوید: سپاس خدا را که مرا کافر آفرید و مرا منافق قرار نداد،
و منافق می گوید: سپاس خداوند را که مرا منافق آفرید و من را تارک الصلاه قرار نداد.

 منبع : جامع الأخبار ، صفحه ۷۴ ،الفصل الرابع و الثلاثون فی تارک الصلاة * و امالی شیخ صدوق


برگرفته از ghasedoon.blog.ir
  • مهدی جعفری زاده

سلمان فارسی

۱۷
خرداد

در کتاب امالی طوسی صفحه 133 از منصور بن بزرج روایت شده که منصور گفت :" به امام صادق عرض کردم که سید من ، بسیار از شما ، نام سلمان فارسی را می شنوم ." امام فرمود :" نگو سلمان فارسی . بگو سلمان محمدی . آیا می دانی چرا من این همه سلمان را یاد می کنم . "  گفتم :" نه ."  فرمود :" به خاطر سه خصلتی که در سلمان بود . یکی آن که سلمان ، خواسته امیرالمومنین را بر خواسته خود مقدم می داشت . دوم دوستی فقرا و اختیار آنها بر اهل ثروت و مال . سوم محبت سلمان به علم و علما . همانا که سلمان بنده صالح خدا بود و مسلمانی خالص و شرک دامن او را آلوده نکرد . "

 

 

  • مهدی جعفری زاده

اعتماد به خدا

۱۶
خرداد

یوسف می دانست که تمام درها بسته اند ؛

اما بخاطر خدا و تنها به امید او ،

به سوی درهای بسته دوید و تمام درهای بسته برایش باز شد ...

اگر تمام درهای دنیا هم به رویت بسته شدند ؛

تو هم بخاطر خدا و با اعتماد به او ، به سوی درهای بسته بدو ،

چون :

خــدای تــو و یوســف یکـیــسـت ...

  • مهدی جعفری زاده

یتیم

۱۵
خرداد

روز عید بود ، ماه رمضان به اتمام رسیده بود و مراسم جشن عید بزرگ مسلمانان به طرز مخصوصی برگزار می شد . مردم به فقرا چیزهایی انفاق می کردند . همچنین صدقات و فطریه در میان آنان تقسیم می شد . نماز عید اقامه شد و دعا و خطبه مربوط به عید نیز به رسم معمول ، ایراد گردید . جشن روز عید فطر برپا بود . بازیچه هایی در دسترس بچه ها گذاشته شده بود و کوچک و بزرگ ، سرگرم تفریح بودند و کودکان در هر گوشه ای جست و خیز داشتند . مردم اجتماع بزرگی تشکیل داده بودند . بچه ها جامه های نو بر تن کرده و همراه پدران و مادرانشان در گردش و حرکت بودند ... در چنین هنگامه ای چشم کنجکاو و پرمهر پیامبر (ص) بر کودکی افتاد که جامه کهنه و پاره ای پوشیده ، زیر درخت نخلی با قیافه ای اندوه بار و روحی پر از آرزو ایستاده و بچه های دیگری را که به مجلس جشن می رفتند ، می نگریست . پیغمبر آن طفل را دید ، دانست که کودک یتیمی ست و به سوی او رفت و با لبخند شیرینی فرمود :" امروز من می خواهم پدر شما باشم " سپس کودک را از زمین بلند کرد و در آغوش گرفت و او را نوازش بسیار کرد ، تا اینکه کودک خوشحال شد ، آنگاه تبسمی کرد و همراه پیغمبر وارد مراسم جشن عمومی گردید .

دید کودکی به دامــن مــادر گریســت زار       کز کودکان کوی کس به من نظـر نداشت

طفلی مرا ز پهلوی خود بی گنــــاه رانــد       آن تیر طعنه زخم کم از نیشتــــر نداشت

اطفال را به صحبت من ازچه میل نیست        کودک مگر نبــود کسـی که پـدر نداشت

امروز  اوستـــاد بــه درسـم نگـــه نکـــرد        مانا که رنج و سعی فقیران ثمر نـداشت

خندید و گفت آنکه به فقر تو طعنـــــه زد        از لاله های گوهر اشکـــت خبــر نداشت

از زندگانی پدر خود مپرس از اونک (آنکه)        چیزی به غیر تیشه و داس و تبر نداشت

طفل فقیــر را هـــوس و آرزو خطـــاســت      شاخی که ازتگرک نگون گشت برنداشت

(پروین اعتصامی)

  • مهدی جعفری زاده
به یادت داغ بـر دل مـی نشانـم
زدیده خون به دامن می فشانم
چو نــی گرنالم از سوز جـدایـی
نیستان رابه آتش می کشانم
سـری داریـم و سـودای غـم تـو
پـری داریـم و پــروای غم تـو


سلام بر تو روزی که دیده به این جهان گشودی

امام خمینی 11


و سلام بر تو روزی که دیده جهانیان به تو گشوده شده بود
و زمین ایران انتظار قدم هایت را می کشید تا با انقلابی بزرگ ،
اسلام را در کشور امام زمان تثبیت و زمینه های ظهور حضرتش را فراهم آوری

امام خمینی 15


و سلام بر تو آن روزی که دیده بر این جهان بستی
تا با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا به سوی جایگاه ابدی خود سفر نمودی

امام خمینی 13

  • مهدی جعفری زاده

 

قسمت دوازدهم : کمال

می دونین هدف از خلقت ما آدما چیه و ما باید توی این دنیا چیکار کنیم ؟ هدف از اومدنمون توی این دنیا رسیدن به کمال و معرفته . معرفت نسبت به خدا . بعضی ها به این کمال و معرفت می رسن البته فقط بعضی ها . هدف ، رسیدن به کمال و معرفته و بقیه چیزها بهونه و وسیله و راه هستن . نماز خوندن هم یک وسیله برای رسیدن به این معرفته . من می گم اگه شما می تونی بدون نماز خوندن به این معرفت برسی پس لازم نیست نماز بخونی . اما به این توجه کن : توی نماز ما سجده می کنیم و سر تسلیم در برابر خدا فرود میاریم ، شکر خدا رو می کنیم و به آنچه داریم اعلام رضایت می کنیم . حالا بگین معرفت نسبت به خدا غیر از اینه که تسلیم خدا باشیم و مطیع محض او باشیم و سر سجده در مقابلش فرود بیاریم ، معرفت به خدا غیر از اینه که به اونچه خدا به ما داده راضی باشیم و شکرش بکنیم و بگیم الحمدلله ، معرفت به خدا غیر از اینه که فقط خدا رو پرستش کنیم و از خدا یاری بطلبیم و بگیم ایاک نعبد و ایاک نستعین . اینا که گفتم که همش شد الفاظ و حرکات نماز . پس نماز دقیقا همون راه و وسیله ای هست که از طریق اون به معرفت خدا و نهایتا به کمال واقعی می رسیم و اگه می خوایم انسان کاملی باشیم باید از نماز شروع کنیم . البته نه اینکه نماز رو بخونیم بلکه نماز رو اقامه کنیم . یعنی به اونچه توی نماز می گیم و انجام می دیم اعتقاد داشته باشیم و توی زندگی هم اون رو بکار ببندیم که اگه اینجور بودیم مطمئن باشید به کمال می رسید . حالا اگه راهی رو می شناسید که میانبرتر از نماز برای رسیدن به کمال باشه بگین تا من هم دیگه نماز نخونم . فقط بدونیم که نماز شعار نیست بلکه نماز برنامه و راه رسیدن به هدفه . یعنی وقتی می گیم الحمدلله بهش باور داشته باشیم و به اونچه داریم قانع باشیم و حرص نخوریم و برای ساختن دنیای بهتر برای خودمون ، هم دنیای دیگران رو خراب نکنیم و هم آخرت خودمون رو . اگه می گیم ایاک نستعین پس پیش غیر خدا دست دراز نکنیم و به خدا توکل کنیم و اگه به نشانه تسلیم و اطاعت محض از خدا سجده می کنیم پس هرچه واجب وحرام هست رو هم رعایت کنیم .حق خدا رو ادا کنیم وحق کسی رو نخوریم  و رعایت حال مردم رو هم بکنیم.  اون وقته که به معرفت واقعی نسبت به خدا دست پیدا می کنیم و خدا از ما خشنود میشه و حالا دیگه خداست که بهت می گه :  ای جان آرام یافته(۲۷)به سوی پروردگارخویش بازگرد درحالی که تو از او خشنود و او از تو خشنود است(۲۸)پس در میان بندگان من درآی(۲۹) ودر بهشت من داخل شو(۳۰)                                    سوره فجر

نماز

 

  • مهدی جعفری زاده

میوه ممنوعه

۱۲
خرداد

 

 

پس از اینکه شیطان بر آدم سجده نکرد خدا او را از درگاه خود راند و شیطان از خدا مهلت خواست و گفت که فرزندان آدم را گمراه خواهد کرد ، خدا به او مهلت داد وگفت : از این مقام بیرون شو که تو رانده درگاه مایی ، هرکه از فرزندان آدم تو را پیروی کند جهنم را از تو و آنان به یقین پر می گردانم . و به آدم گفت : ای آدم ، تو و جفتت در بهشت منزل گزینید و از هرجا بخواهید تناول کنید ولی نزدیک این درخت نروید (درخت گندم یا انگور یا سیب یا ...) که از ستمکاران خواهید گشت . آن گاه شیطان ، آدم و حوا را با وسوسه فریب داد تا زشتیهایشان را که از آنان پوشیده بود ، برایشان پدیدار کند و گفت : خدایتان شما را از این درخت نهی کرد جز برای اینکه مبادا (در بهشت) دو فرشته شوید یا عمر جاودان یابید و سوگند یاد کرد که خیرخواه شما هستم . پس آنان را به فریب و دروغی (از آن مقام بلند) پایین آورد ، پس چون از آن درخت تناول کردند ، زشتیهایشان (مثل عورات و سایر زشتیهای پنهان) بر آنان آشکار گردید و بر آن شدند که از برگ درختان بهشت خود را بپوشانند .

 

  • مهدی جعفری زاده

گدا کیست ؟

۱۱
خرداد

( گدا اون کسی نیست که پول نداره ، گدا اونه که نمی تونه ببخشه )

فکر می کنم کسی که از نظر مالی ضعیف است و به نان شبش محتاج است ، گدا نیست زیرا همین شخص ممکنه با وجود احتیاج خود به خیلی چیزها ، گاهی اوقات ایثار کند و از چیزهای اندکی که دارد ، به دیگران ببخشد پس او گدا نیست اما در عوض شخصی شاید از تمکن مالی برخوردار باشد اما حاضر نباشد ذره ی از آنچه دارد را به دیگری ببخشد و یا در هر زمینه ی دیگری غیر از زمینه مالی هم همینطور است . مثل کسی که آنقدر دل صافی دارد که کینه ای از کسی به دل نمی گیرد و اشتباهات دیگران را زود می بخشد اما کسی هم هست که کینه های چندین ساله در دل دارد و آنقدر گداست که قدرت بخشش اشتباهات دیگران را ندارد . پس گدا کسی است که قدرت ندارد اما نه قدرت مالی و اقتصادی بلکه قدرت بخشش (بخشش مال یا بخشش اشتباه دیگران یا هر بخشش دیگر) .

پس سعی کنیم همانگونه که به دنبال افزایش قدرت اقتصادی و اجتماعی خویش هستیم ، قدرت بخشش را هم در خود افزایش دهیم تا کسی ما را در دل خویش گدا مپندارد .

گدا

  • مهدی جعفری زاده

فاصله ها

۱۰
خرداد

رگ گردن

به تصویر بالا دقت کنید

جمله زیر رو هم حتما شنیدید

حبل الورید

فاصله خدا تا ما چقدره ؟

نزدیکتر از رگ گردن یعنی فاصله ای که اصلا از اون نزدیکتر وجود نداره یعنی خدا با ما هیچ فاصله ای نداره

اما ما با خدا چقدر فاصله داریم ؟

دورترین فاصله ای که توی ذهنتون می گنجد رو فاصله من با خدا در نظر بگیرید . آخه نمازم که چه عرض کنم . انجام گناه که تا دلتون بخواد ... و

اما آدم می تونه به مرحله ای برسه که فاصله او با خدا به اندازه فاصله دو سر یک کمان باشه

کمان

مثل پیامبر اعظم ما که در شب معراج تا این فاصله به خدا نزدیک شد

سعی کنیم به خدا نزدیک بشیم قدم اولش هم نماز و بعد تدبر در قرآن و عمل به دستورات دینه .




  • مهدی جعفری زاده

سنگر

۱۰
خرداد

حجاب = سنگر

استاد شهید مطهری : حجاب مانند اولین خاکریز جبهه است که دشمن برای تصرف سرزمینی حتما باید اول آن را بگیرد

حجاب 1


حجاب 2


حجاب3

  • مهدی جعفری زاده

روزگار جهنمی

۰۹
خرداد
آقا برایم سخت است که همه مردم را ببینم و شما را نبینم
آقا کی می شود که ببینی ما را و ببینیم شما را ؟
آقا جان اگه یه لحظه به من نگاه نکنی بیچاره ام
اگه توسل به شما و وساطت شما پیش خدا نباشه روزگارمن جهنمه

از چشمت نیفتم

  • مهدی جعفری زاده

 

سقراط به یکی از شاگردان خود ، "کزینفون" گفت : "می دانی که کجا نان می فروشند ؟ "

کزینفون گفت : " بله ، نان در فلان مکان به فروش می رسد . "

- : " آیا می دانی که گوشت را در چه محلی می فروشند ؟ "

- : " در فلان جا ... "

- : " آیا می دانی که سرچشمه فضیلت یا خیر مطلق چیست و کجاست ؟ "

- : " نه ! "

سقراط : " آیا شرم آور نیست که تو محل فروش نان و گوشت و ... را بدانی ولی از منبع و سرچشمه فضیلت و دانایی ، که تنها وجه امتیاز بین انسان و حیوان است ، اطلاع نداشته باشی ؟! "

             بسیاری هستند که جای خوردنی ها و آشامیدنیها را می دانند و ای بسا که همه روزه در آنجا رفت و آمد داشته باشند ، اما سالها ممکن است بگذرد ولی قدم به جایی که در آن علم و فضیلت و عبودیت و موجبات کمال انسانی است ، نگذارند .   

             در زمان طاغوت یک بازیگر فاسد سینما ، هزاران بار مشهور تر و محبوتر از یک انسان دانشمند و صاحب فضل و کمال بود .

شیخ بهایی :

ای چـرخ که با مـــردم نــادان یـاری               پیـوستــه بـه اهـل فضـل غم می باری

هـرلحظه ز تو بر دل من بار غمی ست               گـویـا کـه ز اهـل دانشـم پنــــداری

شاعر دیگری می گوید :

گوهر فضل مکن عرضه بر بی خردان            که ندانند در این جامعه مقـدار کسی

میزان ارزش فکری هر اجتماعی را می توان از ارتباط آنان و یا عدم ارتباط شان با اهل فضل و کمال دانست .

 

  • مهدی جعفری زاده

 

قسمت یازدهم : تقوا

یک بنده خدایی از دوستام که خیلی آدم دقیق و باخدایی هست و خیلی هم تو کاراش رعایت حلال و حروم رو می کنه و حداقل خودم چند بار شاهد بودم که می تونسته به خیلی چیزها برسه ولی به خاطر اعتقاداتش و تقوایی که داره از خیلی چیزها صرف نظر کرده ، با من درد دل می کرد و یه جمله جالبی گفت . گفت لباس تقوا برای ما گشاده!! گفتم یعنی چی ؟ گفت یعنی با وجود اینکه من خیلی تو  همه کارام حلال و حروم رو رعایت می کنم و سعی می کنم آزارم به هیچ کس نرسه ، و خلاصه سعی می کنم تقوا پیشه کنم ولی بازم همیشه مشکل دارم از مریضی گرفته تا وضع بد زندگی و مشکلات دیگه که همیشه درگیرش هستم . فکر می کنم هرچی بیشتر مسائل دینی رو رعایت می کنم و اعتقاداتم رو قویتر می کنم مشکلاتم زیادتر می شه و لباس تقوا برای من گشاده و به من نمیاد و اگه مثل بقیه مردم زندگی کنم و هیچ چیز رو رعایت نکنم زندگی آروم تر و بهتر می شه ...

من که رفیقش بودم و می دونستم این حرفها رو فقط می گه که آروم شه و قلبا اگه بمیره هم دست از اعتقاداتش بر نمی داره ، تنها چیزی که به ذهنم می رسید بگم رو بهش گفتم و این بود که بهش گفتم : خدا از کسی دوبار حساب نمی کشه شاید اینکه توی دنیا اینقدر داری سختی می کشی باوجود اینکه آدم خوبی هستی و اهل حلال و حرومی ، بخاطر اینه که توی همین دنیا پاک و طاهر بشی و توی اون دنیا تو رو یک راست ببرن بهشت و بخاطر گناهای کوچیک و کمی که دارای ، توی این دنیا داری عذاب می کشی تا توی آخرت راحت باشی . آخه هرچی باشه بیشترین عذاب توی این دنیا در مقابل اندک عذاب آخرت هیچ هیچه . شایدم خدا داره مشکلات رو جلو پات قرار می ده تا دیگه فقط به فکر حل کردن همین مشکلات باشی و وقتی برای فکر کردن به گناه برات پیش نیاد و از این طریق خدا داره کمکت می کنه .

  • مهدی جعفری زاده
باقی ماندن و پیش رفتن در مسیر هدایت ، نیازمند عنایت لحظه به لحظه خداوند است . پس از خدا بخواهیم حتی یک لحظه ما را به خودمان وا مگذارد و در هر روز در 5 نوبت نماز بخوانیم و در هر نماز دوبار می گوییم (( اهدنا الصراط المستقیم))  ما ره به راه راست هدایت کن
  • مهدی جعفری زاده
می دونم خیلی قدیمیه اما هنوز که هنوزه یاد آقا رو برای ما غافلان بدجوری زنده می کنه 
ضمن اینکه چهارده معصوم علیهم السلام رو به بهترین شکل وصف می کنه

فایل صوتی
عنوان: آقاسی
حجم: 489 کیلوبایت


فایل تصویری
دریافت
عنوان: آقاسی تصویری
حجم: 17.2 مگابایت

آقاسی
  • مهدی جعفری زاده

نامحرم

  • مهدی جعفری زاده


دیگه جوری شد که ماهواره به عنوان یک کلاس یا یک فرهنگ دراومد . یعنی ما خودمون یک فرهنگ رو درست کردیم اما غافل از این بودیم که ما آدما فرهنگ رو می آفرینیم اما بعد از آفریدنش باز این فرهنگه که ما رو می سازه . یعنی این بار دیگه نوبت ماهواره بود که ما رو هدایت می کرد . خیلی از آدمها اعتقاداتی داشتند که خیلی غیرقابل تغییر بنظر می رسید اما با نفوذ ماهواره و تبلیغات مدام اون ، ذهن خیلی ها تخریب شد . از این خطر غافل نشیم که یک موج گسترده داره رو ذهنا کار می کنه که زنها رو به ارتباط با دیگران و خیانت به شوهر تشویق کنه ( از سایتها و وبلاگهای مختلف اینترنتی گرفته که تو بعضیاشون داستانهای سکسی بسیار زشتی از ارتباط با محارم و غیره هست تا شبکه های ماهواره ای که به اذعان خیلی ها کارشون شده نمایش فیلمهای خیانت زنها ) . شاید بهترین راه پیشگیری از گناه ، نبودن زمینه گناه باشه و با توجه به اینکه زنها احساسی تر هم هستند فکر می کنم دور کردن زنها از اینترنت و ماهواره خیلی موثر باشه .

برای دیدن متن کامل این مقاله تاثیرگذار روی ادامه مطلب کلیک کنید

  • مهدی جعفری زاده

مرد و نامرد

۰۲
خرداد

امروز مراسم بزرگداشت شهید رضوی برگزار شد

حاج آقا الهی در مورد انواع بصیرت می گفت که یکی از بصیرت ها بصیرت اعتقادی بود و می گفت : بعضی ها این اعتقاد رو دارن که دنیا باید پر از ظلم بشه تا امام زمان بیاد پس بزاریم جامعه رو به ظلم و فساد بره  و این دقیقا بی بصیرتی در اعتقاده .

حاج آقا راست می گفت و من معتقدم اون افرادی که چنین اعتقاد اشتباهی دارن بهتره از یه دید دیگه نگاه کنند و اینکه نه تنها جامعه نباید از ظلم پر بشه بلکه از این دیدگاه نگاه کنیم که اتفاقا جامعه باید اینقدر پاک و خوب باشه تا زمینه پرورش 313 یار برگزیده بوجود بیاد تا امام زمان ظهور کنه .

باز به قول حاج آقا باید بچه هامون رو امام زمانی بار بیاریم تا برای یاری امام زمان آماده باشند و وقتی ندای یاری امام زمان رو بشنوند به یاری آقا بشتابند و به قول شهید آوینی ((وقتی ناقوس جنگ به صدا در میاد اونوقته که مرد از نامرد شناخته میشه)) و مردهایی مثل شهید رضوی شناخته می شن .

در مورد شهید رضوی همین رو بگم که با وجود اینکه تمام خانواده و اقوامش توی مشهد هستند تو وصیتش آورده که محل دفنش در شهر غربت (تایباد) باشه و دلیلش هم این بوده که توی این شهر به درس دادن به دانش آموزا مشغول بوده و وصیت کرده از جلوی مدرسه ای که به دانش آموزا راه و رسم زندگی درست رو آموزش می داده تشییعش کنند و در کنار همرزم شهیدش ، شهید فراهانی دفنش کنند .

شهید رضوی
شهید علی اکبر رضوی
  • مهدی جعفری زاده

 

شخصی به صاحب بن عباد نامه ای نوشت که فلانی مرده . و اموال فراوانی باقی گذاشته . یتیمانش خردسالند . اگر همه اموالش را به بهانه ای ضبط کنی ، کسی نیست که چون و چرا کند . صاحب در پشت همان نامه نوشت . سعایت زشت است ، اگر چه راست باشد . تو اگر این کار را به عنوان خیرخواهی ما کردی ، بدان که زیانت از سودت بیشتر است . ما به خدا پناه می بریم که قول پرده دریده ای را مانند تو درباره خانواده ی نجیب و محترمی بپذیریم . اگر برای پیری ات نمی بود ، جزای این عمل زشت تو را چنان که شایسته ی مانند تویی باشد ، کف دستش می گذاشتم تا مزه اش را بچشد . برو ای ملعون و از این عیبی که داری کناره گیر که دانای غیب خداست . مرده را خدا می آمرزد و یتیم را خدا کفالت می کند و مال را خدا برکت دهد و سعایت کننده را خدا لعنت کند .

 

  • مهدی جعفری زاده

ابزار وبلاگ