قرآن و عترت

دریچه مسلمانی = مفاهیم و معارف اسلامی ، اتصال به قرآن و اهل بیت

قرآن و عترت

دریچه مسلمانی = مفاهیم و معارف اسلامی ، اتصال به قرآن و اهل بیت

کد آهنگ

قرآن و عترت

من مسلمانم و عاشق امام زمان هستم و این وبلاگ رو بعنوان یک اقـدام در جهت انتظار عملی امام زمان (عج) طراحی کردم و سعی می کنم به اندازه توان خودم تلاش کنم . اینم بگم که دعای کمیل رو خیلی دوست دارم . سعی می کنم تا بتونم دنبال تفسیر قرآن و جلسات تفسیر باشم .
سه خصوصیت دارم .
اول : حاضر نیستم به خاطر آبادی دنیای خودم ، دنیای دیگران رو خراب کنم .
دوم : حاضر نیستم آخرت خودم را بخاطر دنیای دیگران خراب کنم.
سوم : حاضرم به خاطر آباد کردن آخرت دیگران حتی دنیای خودم خراب بشه .

ضمنا اکثر مطالب وبلاگ ، تماما نوشته خودمه . می دونم سلیقه ها متفاوته اما امیدوارم مطالب نوشته شده جوری باشه که تفسیر درستی از مفاهیم دینی انجام داده باشم هر مطلب هم که از جای دیگه ای هست منبعش نوشته شده .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
ذكر ايام هفته
ذکر روزهای هفته
ايام هفته
تاریخ روز
اوقات شرعي
اوقات شرعی
دعاي فرج
دعای فرج
همراه با قرآن
آیه قرآن تصادفی
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
وصيتنامه شهدا
وصیت شهدا
ساعت
ساعت فلش مذهبی

در مورد فرهنگ بحث زیاده ، شاید یک وقتی توی وب راجع به فرهنگ هم بنویسم . برداشت من اینه : آدما مخصوصا آدمایی که از نظر جغرافیایی و سیاسی و زبان با هم مرتبط هستند مثل مردم یک کشور ، رفتارهایی که می کنند ، زود روی هم تاثیر می ذارن . یعنی اگه توی یک منطقه از کشور ما یک چیزی رسم بشه ، زود می تونه رو بقیه هموطنا هم تاثیر بذاره . کشور ما با جو مذهبی که داشت و داره خیلی چیزها توی فرهنگش بود که به راحتی قابل تغییر نبود . حالا به مرور زمان فرهنگ مردم تغییراتی کرده . قدیما ماهواره رو چیز خیلی بدی می دونستند اما رفتار بعضی از افراد یواش یواش باعث شد چند نفر و بعد باز چند نفر دیگه و به همین ترتیب قشرای مختلف جامعه به دلیلای مختلف به ماهواره رو بیارند . دیگه جوری شد که ماهواره به عنوان یک کلاس یا یک فرهنگ دراومد . یعنی ما خودمون یک فرهنگ رو درست کردیم اما غافل از این بودیم که ما آدما فرهنگ رو می آفرینیم اما بعد از آفریدنش باز این فرهنگه که ما رو می سازه . یعنی این بار دیگه نوبت ماهواره بود که ما رو هدایت می کرد . خیلی از آدمها اعتقاداتی داشتند که خیلی غیرقابل تغییر بنظر می رسید اما با نفوذ ماهواره و تبلیغات مدام اون ، ذهن خیلی ها تخریب شد . هیچ کس ماهواره رو یک غول نمی دونه اما بدونیم که به یکباره ذهن آدم رو خراب نمی کنه بلکه هراسی که باید از ماهواره داشته باشیم اینه که به مرور ذهن رو خراب می کنه شاید تو مدت یک یا دو سال . من با خیلی ها صحبت کردم حتی افرادی که اصلا به مسائل مذهبی اعتقادی ندارند و همیشه از مشتریای برنامه های ماهواره هستند و ۲۴ ساعته تو خونشون جلو ماهواره می شینند ، خود اونها به این مساله اذعان دارن که ماهواره ذهن رو تخریب می کنه . چند نفر از اونها می گفتند تازگی ها تمام شبکه های ماهواره دارن فیلمهایی رو نشون می دن که تو همشون ، نشون از خیانت و بی بند و باری هست . زن یه شخصی با رفیق شوهرش یا با شخص دیگه ای ارتباط داره و خلاصه این شده قصه خیلی از فیلمها . خیلی از شبکه ها دارن رو این موضوع کار می کنن . یه استاد دانشگاهی هم می گفت یه درصدی از طلاق تو یکی از شهرهای بزرگ بخاطر ماهواره هست که ذهن زن رو خراب کرده و زن با یکی دیگه ارتباط داشته و شوهرش دنبال طلاقه . از این خطر غافل نشیم که یک موج گسترده داره رو ذهنا کار می کنه که زنها رو به ارتباط با دیگران و خیانت به شوهر تشویق کنه ( از سایتها و وبلاگهای مختلف اینترنتی گرفته که تو بعضیاشون داستانهای سکسی بسیار زشتی از ارتباط با محارم و غیره هست تا شبکه های ماهواره ای که به اذعان خیلی ها کارشون شده نمایش فیلمهای خیانت زنها ) . شاید بهترین راه پیشگیری از گناه ، نبودن زمینه گناه باشه و با توجه به اینکه زنها احساسی تر هم هستند فکر می کنم دور کردن زنها از اینترنت و ماهواره خیلی موثر باشه .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار وبلاگ