قرآن و عترت

دریچه مسلمانی = مفاهیم و معارف اسلامی ، اتصال به قرآن و اهل بیت

قرآن و عترت

دریچه مسلمانی = مفاهیم و معارف اسلامی ، اتصال به قرآن و اهل بیت

کد آهنگ

قرآن و عترت

من مسلمانم و عاشق امام زمان هستم و این وبلاگ رو بعنوان یک اقـدام در جهت انتظار عملی امام زمان (عج) طراحی کردم و سعی می کنم به اندازه توان خودم تلاش کنم . اینم بگم که دعای کمیل رو خیلی دوست دارم . سعی می کنم تا بتونم دنبال تفسیر قرآن و جلسات تفسیر باشم .
سه خصوصیت دارم .
اول : حاضر نیستم به خاطر آبادی دنیای خودم ، دنیای دیگران رو خراب کنم .
دوم : حاضر نیستم آخرت خودم را بخاطر دنیای دیگران خراب کنم.
سوم : حاضرم به خاطر آباد کردن آخرت دیگران حتی دنیای خودم خراب بشه .

ضمنا اکثر مطالب وبلاگ ، تماما نوشته خودمه . می دونم سلیقه ها متفاوته اما امیدوارم مطالب نوشته شده جوری باشه که تفسیر درستی از مفاهیم دینی انجام داده باشم هر مطلب هم که از جای دیگه ای هست منبعش نوشته شده .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
ذكر ايام هفته
ذکر روزهای هفته
ايام هفته
تاریخ روز
اوقات شرعي
اوقات شرعی
دعاي فرج
دعای فرج
همراه با قرآن
آیه قرآن تصادفی
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
وصيتنامه شهدا
وصیت شهدا
ساعت
ساعت فلش مذهبی

جوان بصیر

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۳۶ ق.ظ

شعبان به نیمه خود نزدیک می شد و زمین انگار می دانست قرار است چه اتفاقی بیفتد . آسمان نیز آماده می شد تا نوای نازی را بشنود و حسین بود آنکه قرار نداشت .

آری . در یازدهمین روز از شعبان زمین منتظر حضور و قدوم فرزند حسین بود و آسمان منتظر بود تا صدای نوزادی نه زمینی که آسمانی را در بر گیرد و حسین مشتاق دیدن روی رسول خدا بود . گویی رسول خدا دوباره متولد شده بود و به گواه تاریخ شبیه ترین مردمان خَلقا و خُلقا به رسول خدا در خانه حسین پا به عرصه گیتی گذاشته بود و در چهره نوزادی جلوه نمایی می کرد که او را علی اکبر نام گذاشتند .

آری او به رسول خدا شبیه بود اما علی نامش نهادند چرا که حسین می دانست این نوزاد به مانند پدرش علی همواره یار و مونس و حامی او خواهد بود و همیشه مایه آرام و قرار و امید اوست و حسین با علم خدایی اش می دانست این نوزاد در کربلا نیز حامی و امید او خواهد بود و تا زمانی که او شهید نشده ، حسین استوار است و با رفتن او کمرش خواهد شکست پس حسین بسیار به او علاقه داشت . در روز تولد او خانه حسین غرق نور و امید و شادی و شعف بود و حسین بر خود می بالید و خدا را شاکر بود که سکوت خانه اش با صدای گریه این نوزاد آسمانی شکسته می شد .

اما همه چیز در همین خلاصه نمی شود . وقتی می گوییم شبیه ترین مردم از نظر اخلاق به رسول خدا ، ‌یعنی او آیینه تمام نمای مکارم اخلاق و فضیلتهای اخلاقی بود . او بنده خدا و مسلمان و مومن و متقی بود . او صاحب بصیرت بود و امام زمان خود را نه بواسطه اینکه حسین پدرش بود بلکه بواسطه تکلیف دینی خود ، شناخته بود و در مقام اطاعت از دستورات حسین نه از باب پدر و فرزندی بلکه از باب (( اطیعوالله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم )) ،‌مطیع حسین بود . تا آنکه در کربلا و برای تفسیر (( ما رایت الا جمیلا )) ، اولین نفر از بنی هاشم بود که در راه امام خویش به قربانگاه رفت تا اسماعیل وار در آزمون الهی ابراهیم زمان خود نمره قبولی کسب نماید و معنی کند شجاعت و شهامت و شهادت و رشادت را .

علی اکبر به میدان آمد تا بگوید اگر ولیّ زمانش نوای (( هل من ناصر ینصرنی )) سر دهد ،‌نه تنها تشنگی را تحمل می کند و زبان بر زبان پدر می گذارد بلکه آنگاه که اسبش به سمت سپاه دشمن می رود و هر کس ضربتی بر پیکرش وارد می کند طاقت می آورد و التماس دشمن را نمی کند و در همان لحظات نیز امام زمانش را می خواند . علی اکبر نه بخاطر تشنگی و حتی نه به خاطر ضربات سختی که دشمن از هر سو بر بدنش وارد آورد ، شِکوه و شکایت نکرد و دست از حمایت و اطاعت از ولیّ زمان خویش برنداشت و در این حمایت استوار بود . نام نهادن روز میلاد چنین شخصیتی به نام روز جوان از این باب است که آن نیرویی که می تواند تشنگی و گرسنگی و تحریم را طاقت آورد و ضربات دشمن را تحمل کند ،‌نیروی جوان است و جوان است که ولیّ زمان خود را نه از منظر قانون و حاکم بودن که از باب تکلیف شرعی و به پیروی از آیات قرآن ،‌تبعیت می کند و جوان است که رهبرش را نه به خاطر ایرانی بودن بلکه از روی بصیرت و آگاهی حمایت می کند . و ما آن جوانانی هستیم که در پرتو رهنمودهای رهبر و زعیم خود ( امام خامنه ای ) ،‌صراط مستقیم وصل به مهدی موعود را ادامه می دهیم و حرکت در این صراط نه از روی تعصب و نه به خاطر هیچ حزب و گروهی بلکه بواسطه بصیرتی ست که در زیر لوای راهنمایی های رهبر و مقتدایمان و در مجالست علمای دین و از برکت حضور مستمر در مساجد بدست آورده ایم و آماده ایم علی اکبر وار در کربلای مبارزه با نفس شمشیر بزنیم و در رکاب رهبرمان و در ادامه راه شهدامان و به خاطر ایمانمان ، نه تنها از نان مان که از جانمان نیز بگذریم . 

میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان مبارک

علی اکبر


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۲/۲۸
  • ۷۸۴ نمایش
  • مهدی جعفری زاده

جوان بصیر

میلاد حضرت علی اکبر

میلاد علی اکبر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار وبلاگ