قرآن و عترت

دریچه مسلمانی = مفاهیم و معارف اسلامی ، اتصال به قرآن و اهل بیت

قرآن و عترت

دریچه مسلمانی = مفاهیم و معارف اسلامی ، اتصال به قرآن و اهل بیت

کد آهنگ

قرآن و عترت

من مسلمانم و عاشق امام زمان هستم و این وبلاگ رو بعنوان یک اقـدام در جهت انتظار عملی امام زمان (عج) طراحی کردم و سعی می کنم به اندازه توان خودم تلاش کنم . اینم بگم که دعای کمیل رو خیلی دوست دارم . سعی می کنم تا بتونم دنبال تفسیر قرآن و جلسات تفسیر باشم .
سه خصوصیت دارم .
اول : حاضر نیستم به خاطر آبادی دنیای خودم ، دنیای دیگران رو خراب کنم .
دوم : حاضر نیستم آخرت خودم را بخاطر دنیای دیگران خراب کنم.
سوم : حاضرم به خاطر آباد کردن آخرت دیگران حتی دنیای خودم خراب بشه .

ضمنا اکثر مطالب وبلاگ ، تماما نوشته خودمه . می دونم سلیقه ها متفاوته اما امیدوارم مطالب نوشته شده جوری باشه که تفسیر درستی از مفاهیم دینی انجام داده باشم هر مطلب هم که از جای دیگه ای هست منبعش نوشته شده .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
ذكر ايام هفته
ذکر روزهای هفته
ايام هفته
تاریخ روز
اوقات شرعي
اوقات شرعی
دعاي فرج
دعای فرج
همراه با قرآن
آیه قرآن تصادفی
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
وصيتنامه شهدا
وصیت شهدا
ساعت
ساعت فلش مذهبی

رسول مهربانی ها

چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸ ق.ظ

((اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ  سوره علق آیه 1))

بخوان به نام پروردگارت که آفرید . و آن هنگام که این ندا در گوش محمد پیچید ،‌ او چهل سالگی اش را می گذراند . چهل سال توام با عبادت خدا و جلب اعتماد مردم به گونه ای که او را محمد امین می خواندند . و اینک در بیست و هفتمین روز ماه رجب او نوای اقرا را از مقربترین فرشته الهی دریافت نموده بود و همین آغاز برانگیخته شدن و بعثت محمد به پیامبری و راهنمایی و هدایت مردم بود . و این محمد بود که با بعثت خویش و آغاز هدایتگری مردم باعث شد تا همزمان با نزول آیات اول سوره علق ، ناله شیطان نیز بلند شود و شیطان از اطاعت شدنش در زمین ناامید و مایوس گردد . آری محمد پیامبر خدا بود ،‌پیامبری که وظیفه ابلاغ کاملترین دین الهی را عهده دار شد پیامبری که آمده بود تا مکارم اخلاق را کامل نماید . و خودش می گفت : ((انی بعثت لا تمم مکارم الاخلاق)) من بر انگخیته شده ام تا مکارم اخلاق را کامل کنم . و مکارم اخلاق یعنی بزرگواری‌های اخلاقی و محمد خود را به نیکوترین اخلاق ها آراسته بود و خدا نیز دلش را نرم نموده بود و فرمود : ((پس به [برکت] رحمت الهى با آنان نرمخو [و پرمهر] شدى و اگر تندخو و سختدل بودى قطعا از پیرامون تو پراکنده مى‏شدند    آل عمران آیه 159 )) . آری محمد پرمهر و مهربان بود و او را رسول مهربانی ها گویند . محمد نیکو بود و اخلاق نیکو داشت و از پستی، دنائت، دروغ، غیبت، و از تمام صفات رذیله به دور بود . او نیکی را در مکتب خود تفسیر کرد . وجود محمد مایه رحمت جهانیان بود و این بود که خدا بهترین و برترین معجزات خود یعنی قرآن را به او عطا نمود و در همان قرآن در مورد وجود پیامبر فرمود : ((و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین  سوره انبیا   آیه 107 )) و تو را جز رحمتى براى جهانیان نفرستادیم .

و اما اینکه محمد آن پیامبر مهر و رحمت و کسی که اسلام و قرآن را که بزرگترین موهبتهای الهی هستند به ما هدیه کرد ، چه رنجهایی کشید را همین بس که خدا در قرآن خطاب به او می فرماید )) فاستقم کما امرت   سوره هود آیه 112 )) پس همان گونه که دستور یافته‏اى ایستادگى و استقامت کن . استقامت در راه تبلیغ و ارشاد ، استقامت در طریق مبارزه و پیکار ، استقامت در انجام وظائف الهى و پیاده کردن تعلیمات قرآن . و این آیات بود که موی سر نبی اسلام را سفید کرد . استقامت در دعوت مردم به دین حق . مردمی که شکمبه گوسفند بر سر رسول مهربانی ها می ریختند و به بچه ها می گفتند به طرف او سنگ پرتاب کنند . پیامبری که سه سال در تحریم در شعب ابی طالب به سر برد و ... . اما محمد استقامت نمود و این استقامت نه به خاطر خوش آیند این و آن و نه از روى تظاهر و ریا و نه براى بدست آوردن مقام و ثروت بلکه تنها به خاطر فرمان خدا و آنگونه که به او دستور داده شد ، بود . و این استقامت و مقام کمال محمد بود که او را به بلندی رساند و او و اهل بیتش اسلام را جاویدان نمودند .

و در وصف محمد گوییم :

بلغ العلی بکماله ، کشف الدجی بجماله ،

حسنت جمیع خصاله ، صلوا علیه و آله

به سبب کمالش به بلندی رسید ، با روی نکوی خود تیرگیها را برطرف ساخت ، 

همهی روشهایش نکوست ، بر او و خویشانش درود باد .

حضرت محمد مصطفی، برترین مخلوقات خداوند بود . مخلوقی که بهانه آفرینش بوده و خلقت عالمین به جهت وجود نازنین ایشان بوده است. و خدا در حدیث قدسی می فرماید : «لولاک لما خلقت الافلاک» اگر تو نبودی آسمانها و زمین را خلق نمی کردم .

مبعث

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۲/۱۵
  • ۷۸۲ نمایش
  • مهدی جعفری زاده

27 رجب

رسول مهربانی ها

مبعث پیامبر

نظرات (۱)

بر او و خویشانش درود باد .
درست:
بر او و خاندانش درود باد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار وبلاگ