قرآن و عترت

دریچه مسلمانی = مفاهیم و معارف اسلامی ، اتصال به قرآن و اهل بیت

قرآن و عترت

دریچه مسلمانی = مفاهیم و معارف اسلامی ، اتصال به قرآن و اهل بیت

کد آهنگ

قرآن و عترت

من مسلمانم و عاشق امام زمان هستم و این وبلاگ رو بعنوان یک اقـدام در جهت انتظار عملی امام زمان (عج) طراحی کردم و سعی می کنم به اندازه توان خودم تلاش کنم . اینم بگم که دعای کمیل رو خیلی دوست دارم . سعی می کنم تا بتونم دنبال تفسیر قرآن و جلسات تفسیر باشم .
سه خصوصیت دارم .
اول : حاضر نیستم به خاطر آبادی دنیای خودم ، دنیای دیگران رو خراب کنم .
دوم : حاضر نیستم آخرت خودم را بخاطر دنیای دیگران خراب کنم.
سوم : حاضرم به خاطر آباد کردن آخرت دیگران حتی دنیای خودم خراب بشه .

ضمنا اکثر مطالب وبلاگ ، تماما نوشته خودمه . می دونم سلیقه ها متفاوته اما امیدوارم مطالب نوشته شده جوری باشه که تفسیر درستی از مفاهیم دینی انجام داده باشم هر مطلب هم که از جای دیگه ای هست منبعش نوشته شده .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
ذكر ايام هفته
ذکر روزهای هفته
ايام هفته
تاریخ روز
اوقات شرعي
اوقات شرعی
دعاي فرج
دعای فرج
همراه با قرآن
آیه قرآن تصادفی
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
وصيتنامه شهدا
وصیت شهدا
ساعت
ساعت فلش مذهبی

هم الفائزون ( مقاله میلاد حضرت علی(ع) )

جمعه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۲۶ ب.ظ
راوی نقل می کند فاطمه بنت اسد کنار خانه خدا بود و دعا می کرد . گویا درد زایمان به سراغش آمده بود و از خدا می خواست آن را برایش قابل تحمل کند . ناگاه دیدند دیوار خانه خدا شکافت و فاطمه داخل خانه کعبه شد . کسانی که شاهد این صحنه بودند به سراغ درب خانه کعبه رفتند تا از احوال فاطمه بنت اسد خبردار شوند و بعد از اینکه دیدند درب خانه حتی با کلید هم باز نشد ، دانستند که این امر از سوی خداوند متعال صورت گرفته است . و آن روز که فاطمه از خانه کعبه بیرون آمد و قنداقه علی را بر روی دست داشت ، به خود می بالید که فرزندش در خانه خدا بدنیا آمده و او چهار روز از طعام بهشتی تناول کرده و خدا او را ندا داده است که فرزندت را علی نام بگذار چون او بر همه عرشیان و فرشیان برتری دارد .
علی در دامان پیامبر پرورش یافت و هیچ کس در دین بر علی پیشی نگرفت . علی در راه خدا از ملامت هراس نداشت و بر تاویل قرآن کوشید و در مقام زهد و تقوی و غرق شدن در عبادت آن چنان بود که تیر فرو رفته در بدنش را به هنگام نماز خارج کردند . در مقام عمل به دستورات دین و کمک به مساکین همان ولی ای بود که در حال رکوع انگشتر از دستان مبارک خود درآورد و به فقیر داد .
انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلوه و یوتون الزکات و هم راکعون
و به راستی که مصداق اولی الامر که اطاعتشان هم تراز اطاعت خدا و رسول قرار گرفته کسی جز علی و فرزندان او نیست که همانا چراغهای هدایت برای امت اند و اطاعت و پیروی از آنها مایه سعادت است .
یا ایها الذین آمنو اطیعو الله واطیعو الرسول و اولی الامر منکم
و علی همان بود که وقتی پیامبر برای اثبات خود به مباهله دعوت شد کسی جز او و خانواده اش را به نشانه حقانیت اسلام پیش نفرستاد و به همگان اثبات شد که علی و اهل بیتش محور اسلام و نشانه حقانیت آن اند.
فقل تعالو ندع ابناء نا و ابناءکم و نساء نا و نساء کم و انفسنا و انفسکم
و یا آن زمان که علی و اهل بیتش در مقام عمل به نذر خویش ، سه روز را روزه گرفتند ، همان تکه نانی هم که برای افطار داشتند ، شب اول به فقیر وشب دوم به یتیم و شب سوم هم به اسیر دادند تا دوباره اثبات کنند که خاندان نبوت اند و ایمان و دوستی خدا در گوشت و خونشان قرار گرفته است و خدا هم در شان و منزلتشان این آیه را فرو فرستاد 
و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا
و خداوند علی و اهل بیتش را مطهر قرار داد و خواست هرگونه پلیدی و آلودگی را از اهل بیت دور نماید . آنها را پاکیزه قرار دهد و فرمود :
انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا
و این بود که محمد به خاطر این همه فضیلت بی شمار علی ، زهرا و فرزندانش و نه از روی هوا و هوس و نسبت خویشاوندی بلکه البته بنا به دستور خدا ، فرمود : در مقابل رسالتم و آن همه زجر و سختی که در این راه کشیده ام از شما امت اجر و مزدی نمی خواهم به جز مودت و محبت و دوستی نزدیکان و اهل بیتم .
قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی
و اما آن کسی که قدر و منزلت علی را می دانست ، محمد بود که آنگاه که بین مسلمین عقد اخوت بسته شد ، محمد ، علی را برادر خود برگزید  و در مورد علی فرمود : من و علی از یک درخت هستیم و سایر مردم از درختان پراکنده اند و فرمود 
یا علی انت اخی و وصی ای و وارثی
و باز فرمود مثل علی برای من ، مثل هارون است برای موسی جز اینکه پیامبری پس از من نیست و فاطمه را که بانوی زنان هر دو عالم بود با او تزویج نمود و علم و حکمت خود را در وجود علی به ودیعه نهاد و فرمود من شهر علم هستم و علی درب آن و حقی را که مختص خودش بود به علی هم داد و آن بستن تمام دربهای متصل به مسجد به جز درب خانه علی بود .
و باز فرمود : یا علی اگر تو نبودی مومنان پس از من شناخته نمی شدند و همانا که بعد پیامبر ، علی مایه هدایت از گمراهی بود و از نابینائی به نور می رساند و ریسمان محکم خدا و راه راست بود و راه علی چنان مستقیم و استوار بود که پیامبر او را میزان حق معرفی کرد و پیروان و شیعیانش را همسایگان خود در بهشت قلمداد کرد و فرمود : شیعیان علی بر منابری از نور با چهره درخشان در بهشت در اطراف من هستند و این بود که در نهایت در غدیر خم ، پیامبر به فرمان خدا دین را کامل کرد و نعمت را بر مردم تمام نمود و دست او را که برترین عرشیان و فرشیان بود بلند کرد تا خدا رضایت بر اسلام را اعلام دارد . 
الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا
در وصف شجاعت علی همین بس که اولین قدم فتح خیبر را برداشت و در خندق نیز نامی ترین پهلوانان عرب را بر زمین زد و با کشتن پهلوانان و سرکشان و دشمنان دین ، کینه دشمنان به او شروع شد تا اینکه به دست شقی ترین مردم و در محراب مسجد شربت شهادت نوشید تا دین محمد استوار بماند و همچنان صدای اذان طنین انداز باشد و هنوز هم بعد از شهادت به یگانگی خدا ، مسلمانان ، پیامبری محمد و رسالتش را شهادت دهند .
اشهد ان محمدا رسول الله     اشهد ان علی ولی الله
اما بدانیم آن شیعیانی که بر منابر نور در بهشت سوارند ، نه آنهایی هستند که سالها در رکاب پیامبر و حتی علی بوده اند و در نهایت به طمع دنیا و به واسطه نداشتن بصیرت ، رو در روی معیار و میزان حق و راستی و در مقابل صراط مستقیم و قرآن ناطق ایستادند . بلکه هم الفائزون آنهایی هستند که تا آخر و نه به طمع دنیا بلکه با معرفت و بصیرت در پیروی از علی باقی ماندند . 
و اما وظیفه ما ! نه ایرانی بودن ما بدون مسلمان بودن و زیر پرچم اسلام بودن برای ما فایده ای دارد  و نه تعریف از ما توسط غیرمسلمانان و معاندان اسلام ، برای ما افتخار است . ادعای روشنفکری هم آن زمان که از معارف اسلام بهره ای نداریم ، گزافه ای بیش نیست . سلمان هم اگر سلمان شد و پیامبر او را از اهل بیت معرفی کرد ، نه بواسطه ایرانی بودنش که به واسطه معرفت و شناخت و درک صحیح او از اسلام و پیروی از اسلام و پیروی و اطاعت از پیامبر و علی بود . 
پس با کسب معرفت و شناخت و بصیرت ، علی زمان خود را دریابیم و نه از گروه که از پیروان فرزند علی و جانشین بر حق خمینی کبیر باشیم . فرج آقا امام زمان و سلامتی امام خامنه ای صلوات

امام علی

نظرات (۳)

جزاکم الله
سلام یا علی
میلادمولود کعبه برهمگان مبارک باد.و تشکر ویژه از مطلب ارزشمندتان
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار وبلاگ