قرآن و عترت

دریچه مسلمانی = مفاهیم و معارف اسلامی ، اتصال به قرآن و اهل بیت

قرآن و عترت

دریچه مسلمانی = مفاهیم و معارف اسلامی ، اتصال به قرآن و اهل بیت

کد آهنگ

قرآن و عترت

من مسلمانم و عاشق امام زمان هستم و این وبلاگ رو بعنوان یک اقـدام در جهت انتظار عملی امام زمان (عج) طراحی کردم و سعی می کنم به اندازه توان خودم تلاش کنم . اینم بگم که دعای کمیل رو خیلی دوست دارم . سعی می کنم تا بتونم دنبال تفسیر قرآن و جلسات تفسیر باشم .
سه خصوصیت دارم .
اول : حاضر نیستم به خاطر آبادی دنیای خودم ، دنیای دیگران رو خراب کنم .
دوم : حاضر نیستم آخرت خودم را بخاطر دنیای دیگران خراب کنم.
سوم : حاضرم به خاطر آباد کردن آخرت دیگران حتی دنیای خودم خراب بشه .

ضمنا اکثر مطالب وبلاگ ، تماما نوشته خودمه . می دونم سلیقه ها متفاوته اما امیدوارم مطالب نوشته شده جوری باشه که تفسیر درستی از مفاهیم دینی انجام داده باشم هر مطلب هم که از جای دیگه ای هست منبعش نوشته شده .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
ذكر ايام هفته
ذکر روزهای هفته
ايام هفته
تاریخ روز
اوقات شرعي
اوقات شرعی
دعاي فرج
دعای فرج
همراه با قرآن
آیه قرآن تصادفی
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
وصيتنامه شهدا
وصیت شهدا
ساعت
ساعت فلش مذهبی

خوب بگوئیم و خوب بشنویم

پنجشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۰۵ ب.ظ

 

در اینکه آدمی باید هم آنچه را که خوبتر است ، بگوید و هم خوبتر را بشنود . دو قوه گویائی و شنوایی را در بهترها بکار گیرد . در مورد اول آیه 53 سوره اسراء (و قل لعبادی یقول اللتی هی احسن ان الشیطان ینزغ بینهم ان الشیطان کان للانسان عدوا مبینا) یعنی به بندگانم بگو سخنی بگویند که بهترین باشد چرا که شیطان (بوسیله سخنان ناموزون) میان آنها فتنه و فساد می کند . همیشه شیطان دشمن آشکاری برای انسان بوده است . در مورد دوم آیه 17 سوره مبارکه زمر (والذین اجتنبوا الطاغوت ان یعبدوها و انابو الی الله لهم البشری فبشّر عباد . الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک الذین هداهم الله و اولئک هم اولوا الالباب) یعنی و کسانی که از عبادت طاغوت پرهیز کردند و به سوی خداوند بازگشتند ، بشارت از ان آنها است پس بندگان مرا بشارت ده همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند . آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده و آنها خردمندان هستند .

حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) فرمود : همانا که خداوند تبارک و تعالی اهل عقل و فهم را در کتابش بشارت داده و فرموده فبشر عباد الذین ...

یکی از شاهان،خواب دید که دندانهایش ریخته و از معبرین ، تعبیر خواب خود را خواست . گفتند تعبیر خواب تو آن است که خویشان تو می میرند و مرد عاقلی همان تعبیر را کرد ، منتها با لحن دیگری و گفت : تعبیر خواب شما آن است که عمر شما از عمر خویشاوندانتان بیشتر است .

ممکن است گاهی ما سخنی بگوئیم که راست باشد ؛ اما دلی را برنجاند و یا فتنه ای ایجاد کند .

حافظ می گوید :

صبح دم مــرغ چمــن با گــل نـوخاستـــه گفت

ناز کم کن که بسی چون تو در این باغ شکفت

گـــل بخنــدیـــد کــه از راســت نرنجیــم ولــی

هیچ عاشق سخن سخت بـه معشـــوق نگفت

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۲/۲۵
  • ۳۵۲ نمایش
  • مهدی جعفری زاده

خوب بگوئیم و خوب بشنویم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار وبلاگ